zaterdag 20 februari 2016

Hoi ik ben Noëlla

De gedachtes vliegen voorbij. De gedachtes die me al jaren bezig houden maar die het afgelopen jaar mijn leven zijn gaan overnemen. De gedachtes die nu voldoende kracht hebben om mijn echte 'ik' weg te duwen maar wie ben ik?
Toen de eerste keer het 'woord' bij mijn diagnose is gevallen deed het me niet zoveel. Het zal vast allemaal wel meevallen. Ja, ik weet dat er wat mis met me is maar zo erg zal het toch niet zijn en er zijn verschillende gradaties dus ik zal wel een kleine vorm hebben.
Nu meer dan een half jaar en een second opinion verder begint het eindelijk tot me door te dringen. De 'aanvallen' (zoals ik ze noem) komen minder vaak voor maar worden steeds heftiger.

Vandaag drong het allemaal pas echt tot me door. De symptomen, die ik 20 keer heb doorgelezen op het internet, vliegen voorbij. Is het dan echt zo en wat voor gradatie ben ik dan? De gedachte die de afgelopen jaren steeds sterker is geworden verteld mij dat ik een zware vorm heb, dat ik manipulatief ben, dat de mensen om me heen niet weten wat ze met me aan moeten en dat ik daardoor nooit iemand zal vinden die oprecht bij me wilt zijn. "Maar zoveel mensen hebben het, en die leven er ook mee, toch? Er zijn mensen die het erger hebben, wat stel je je nou aan? Je hebt toch vrienden die je mee vragen om dingen te doen, zeik niet!" "Ga lekker naar buiten dan fris je wat op", "Nee dat doe je niet, je gaat onder de dekens liggen."
Deze discussie vindt elke dag plaats in mijn gedachtes, de hele dag door. Mezelf uitdagen, neerhalen maar ook weer opbeuren. Wat er vandaag gebeurde was intenser, heftiger. Ik stond onder de douche en ik had al een slechte 'bui' hangen. Toen al de symptomen door mijn hoofd raasde met de gedachte erbij dat ik waarschijnlijk manipulatief ben, terwijl ik dit niet door heb, stortte ik in. Ik wil niet deze persoon zijn, niet de persoon waarvan iedereen eigenlijk heel hard wilt wegrennen (wat sommige al gedaan hebben). Ik wil niet de persoon zijn dat alle vooroordelen waar maakt.

Vooroordelen, ja die zijn er veel over deze stoornis.
Vandaar dat ik dit schrijf. Ik ben totaal geen persoon die mijn 'problemen' op een online platform gooit maar ik ben het zat om deze vooroordelen elke keer te horen: "oh ze heeft dit, nou dan zal ze wel super manipulatief zijn", "Ik heb gehoord dat je echt niet met dat soort mensen om kan gaan."  Door deze vooroordelen ga ik twijfelen aan mijzelf of ik iets ben of niet. Zelfs mijn eerste psychiater die de 'eerste' diagnose had gesteld vertelde mij dat ik dit beter tegen niemand kon zeggen omdat het geen goeie 'naam' heeft. Dit vind ik toch wel een beetje gek. Ik schrijf dit voor mezelf maar ook voor alle andere personen die deze stoornis hebben. Ik schrijf het voor de mensen die het willen begrijpen en voor de mensen die zichzelf erin herkennen en misschien steun zoeken. 


Vanaf nu schrijf ik op deze blog (wanneer ik dat wil ) de waarheid over mijzelf, voor wie dit wilt lezen. Ik zoek geen 'aawh komt wel goed' of ' aawh sterkte', als je alleen dat kan melden, reageer dan niet. Ja ik ben bang om dit bericht te delen en ja veel personen zullen mijn beweegredenen niet begrijpen achter dit bericht. Dit is een opstap naar de goeie richting voor mij, erkennen wat ik heb en eventueel andere mensen hulp bieden, op dit moment is dat door middel van tekst. 

Nu deze tekst geschreven is en zomenteen gepubliceerd wordt, wil ik even vertellen dat ik niet verander. Ik ben nog steeds wie ik ben, jullie weten alleen nu iets meer van mij. Er zijn gevallen geweest waarbij personen niks meer van me wilde weten nadat het 'woord' was gevallen, alsof ik ineens een heel ander persoon ben geworden. Ik ben nog steeds professioneel in wat ik doe en kan nog steeds lachen en genieten.


Hoi,
Ik ben Noëlla en ik heb borderline. 

"Het is een voorrecht om bordeline te hebben, dan kan je je lekker aanstellen". - 

















"Borderliner als partner betekend vast lekker veel angry sex." - 

















"Ik heb geen problemen met borderliners, ik hoef er alleen niets mee te maken te hebben." - 
















"Huh heb je borderline, zo zie je er niet uit!" - 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten